8-daagse Masterclass Digitale Marketing

De 'Masterclass Digitale Marketing' is een 8-daagse workshop waarin de belangrijkste elementen van online marketing in de praktijk uitgediept worden. Dankzij deze intensieve opleiding leer je het verband tussen je website, sociale media, email marketing, online adverteren, ... en leer je om funnels op te zetten om quasi op automatische piloot een stroom aan nieuwe leads en klanten aan te trekken.

Als ondernemer weet je vaak niet meer op welke manier je via het internet nieuwe klanten kan aantrekken. Hoe zet je je website in orde? Moet je SEO inschakelen om vindbaar te zijn in Google? Of moet je iets met Facebook doen? Of emails verzenden? Online adverteren, hoe begin en daaraan?

Door alle, soms tegenstrijdige verhalen, is het allemaal nogal vaag en overweldigend en zie je door de bomen het bos niet meer. Deze 8-daagse intensieve workshop behandelt de meest rendabele technieken van online marketing. Je leert welke tools je op welk moment en op de juiste manier gebruikt om jouw onderneming digitaal op de kaart te zetten.

Binnen de kortste keren trek je volop nieuwe klanten aan en maak jij van jouw digitale marketing een succesverhaal.

Waarom is Digitale Marketing belangrijk?

Vindbaar zijn op het internet is al verschillende jaren de meest rendabele manier om nieuwe leads en nieuwe klanten te verwerven. Traditionele reclame werkt nauwelijks nog, terwijl je online ongeziene resultaten kan bekomen met een hanteerbaar budget.

Maar digitale marketing houdt meer in dan het hebben van een website en vindbaar zijn in Google. Dankzij een mix van technieken bereik je jouw ideale klant. De sleutel tot digitaal succes is ook het gebruiken van de juiste technieken op het juiste moment.

Wat leer je in de 8-daagse Masterclass Digitale Marketing?

In deze masterclass behandelen we alle technieken van digitale marketing zodat je precies weet hoe en wanneer je welke techniek gebruikt. Je weet welke technieken voor jouw onderneming het beste kunnen ingezet worden voor een snel en maximaal resultaat.

Door de twee extra implementatiedagen kan je de verschillende technieken combineren tot een geautomatiseerde verkooptunnel die gebaseerd is op de KuLT-methode. Op het einde van deze Masterclass heb je al behoorlijk wat onderdelen in de praktijk kunnen opzetten en heb je een stappenplan om jouw funnel tot in de puntjes af te werken.

In de Masterclass Digitale Marketing komen volgende onderwerpen aan bod:



Basiskennis Digitale Marketing

Je leert het verband tussen je website, sociale media, email marketing, etc. Daarnaast bespreken we de verschillende soorten doelgroepen en hoe je die elk op hun manier kan aanspreken. Op die manier begrijp je het grotere geheel en ben je klaar om in de komende weken het werk te verzetten dat nodig is.
Verder werken we rond de verschillende soorten persoonlijkheden en hoe elk soort prospect zich aangesproken voelt door jouw manier van communiceren.




Website – SEO – Conversie

We gaan dieper in op één van de belangrijkste onderdelen van internet marketing, namelijk je website. Dit is immers de kern van je onderneming. Al de rest is marketing. Je leert hoe je je website en zijn inhoud Google-vriendelijk kan maken zodat je hoog staat in de zoekresultaten. Je leert alles over de verschillende elementen welke een website succesvol maken. We bespreken alles over landingspagina”s, bloggen, call-to-actions en keyword research. Kortom, we stomen jouw website klaar voor de rest van je digitale marketing.




Sociale Media

We gaan overlopen de interessante sociale media platformen voor zakelijk gebruik in België en Nederland. Je leert waarom Google Business, Facebook, Linked In, ... belangrijk zijn, waar je wel en waar je niet je tijd in moet stoppen en wat wel en wat niet werkt.
Zorg dat je berichten op de juiste manier zijn opgesteld en ga nooit berichten promoten zonder een specifiek doel voor ogen.
Je leert hoe je sociale media kan gebruiken om je online aanwezigheid op een rendabele en efficiënte manier te versterken.




Geautomatiseerde funnels volgens de KuLT-methode

We maken in online marketing vaak de fout dat we meteen op de verkoop aansturen, terwijl de mindset van je website bezoekers daar in veel gevallen nog niet klaar voor is. Bij de KuLT-methode leer je hoe je verschillende leadmagnets en landingspagina”s kan opzetten voor elke fase en mindset waarin je prospect zich bevindt.
Je kan deze techniek toepassen om verschillende soorten online advertenties en mailcampagnes op te zetten, in combinatie met remarketing om je prospect door elke fase heen te loodsen en er een betalende klant van te maken.




Facebook Advertenties en Google Adwords

Wanneer moet je online adverteren en hoe pak je het aan om een goede ROI te behalen? Veel ondernemers gooien snel wat in elkaar in de hoop dat ze nieuwe klanten krijgen als ze er maar voldoende geld tegenaan gooien. Niets is minder waar. Je leert hoe en in welke gevallen je online gaat adverteren, je leert je advertenties zo doelmatig mogelijk op te zetten, inclusief splittesting en het verwijzen naar de juiste landingspagina”s. Ook het efficiënt en praktisch inzetten van remarketing komt aan bod.




Email Marketing

Eens je leads beginnen binnen te stromen is het belangrijk dat je hen blijft prikkelen en dat je hen op de juiste manier naar een verkoop toe leidt. Dat doe je door een funnel op te zetten voor de verschillende doelgroepen. Je leert hoe je kan inspelen op de mindset van je prospects en hoe je meer gaat verkopen aan bestaande klanten.
We zien de verschillende soorten emails, met telkens een specifiek doel voor ogen.
Email campagnes zijn een heel krachtig instrument om het contact met prospects en klanten te onderhouden zodat ze (opnieuw) bij jou gaan kopen.




Communicatieplan

Het is heel belangrijk om al jouw online en offline marketing inspanningen zorgvuldig te gaan plannen. Vaak doen ondernemers maar wat. Werkt het ene niet dan doen we maar iets anders. Er zit geen lijn en geen strategie in de middelen die ingezet worden.
We werken aan het opzetten van een communicatieplan in functie van bepaalde gebeurtenissen, het weer, de periode van het jaar en op basis van een uitgestippelde strategie.
Aan het einde van deze module heb je een praktische en bruikbare planning als leidraad voor je online marketing.




Stappenplan Digitale Marketing 

Je volgt een stappenplan dat optimaal gebruik maakt van de marketingmix welke in de voorgaande workshops besproken is.
Je past alle technieken systematisch toe op jouw eigen tempo.
Als alles geïmplementeerd is laat je de meest krachtige marketingtool van dit moment werken voor jou en jouw onderneming. Je hebt een reuze stap voor op jouw concurrenten door het toepassen van een strategie waar de meest bedrijven geen besef van hebben.



Bonussen

De Masterclass bestaat uit 6 intensieve opleidingsdagen. Je kan elke workshop ook apart volgen. Als je intekent voor het hele traject geniet je van onderstaande bonussen. In totaal geniet je dus van 6 dagen opleiding, 2 implementatiedagen en heel wat extra's.

2 gratis extra implementatiedagen (twv €1200)

Als je intekent voor het hele traject krijg je er twee gratis implementatiedagen bovenop. In deze twee dagen passen we de technieken uit de Masterclass toe op jouw onderneming en bouw je jouw online marketing uit onder ons toeziend oog en met onze hulp. Ga naar huis met een werkende verkoopfunnel en krijg meer klanten en meer omzet dankzij jouwdigitale marketing.

Gratis 1 jaar toegang tot de Online Masterclass Digitale Marketing (twv €997)

Na afloop van je Masterclass kan je de trainingen op jouw eigen tempo nog eens overlopen. Dankzij je gratis toegang tot de Online Masterclass kan je alle leerstof rustig opnieuw bekijken en je verder verdiepen in één of meerdere aspecten van jouw digitale marketing.

Gratis 1 jaar toegang tot de maandelijkse Vraag & Antwoord webinars (twv €1200)

Tijdens de Vraag & Antwoord webinars behandelen we al jouw vragen. Heb je een campagne of een funnel opgezet en je wilt graag dat wij ons licht daar over laten schijnen? Dan krijg je tijdens deze webinars feedback over het implementeren van jouw project en krijg je antwoord op de vragen waar jij mee zit.

Gratis levenslang toegang tot ons forum

Stel vragen en overleg met andere gebruikers. Bekijk eerder gestelde vragen en de verschillende antwoorden en discussies. Op die manier krijg je blijvend ondersteuning en leer je van elkaar.


Wat heb je nodig om de Masterclass Digitale Marketing te kunnen volgen?

  • Voldoende materiaal om notities te maken is een must.
  • Eventueel de logingegevens van jouw website, zodat we je kunnen helpen met het bepalen welke strategie voor jouw website het snelst vruchten afwerpt.
  • Voorzie voor de trainingen Google Ads en Facebook Advertenties een kredietkaart en een klein budget van 50 €. Heb je al accounts met een opgeladen budget, dan is dit uiteraard niet nodig.
  • Breng een laptop mee (Windows of Mac), dan kan je meteen praktisch aan de slag.

Voor wie is deze training / workshop geschikt?

Deze opleiding is bijzonder geschikt:

  • voor wie zich bewust is dat zijn onderneming een tandje moet bijsteken op digitaal vlak maar niet weet waar te beginnen.
  • voor wie meer leads en klanten wil verwerven maar niet weet hoe dat moet.
  • voor wie een product wil lanceren en optimaal gebruik wil maken van  de verschillende mogelijkheden van digitale marketing.
  • voor KMO’s of zelfstandigen die hun online aanwezigheid willen vergroten en zich afvragen welke technieken het meest geschikt zijn.
  • voor ondernemers die zelf aan de slag willen met hun digitale marketing.
  • voor ondernemers die hun digitale marketing willen uitbesteden aan een online marketing bureau maar een vinger aan de pols willen houden door te begrijpen hoe de diverse onderdelen van digitale marketing werken.

Kan je midden in een traject instappen?

Alle workshops uit de 8-daagse Masterclass Digitale Marketing, inclusief de twee extra implementatiedagen worden tweemaal per jaar gegeven.

Je mag de twee trajecten perfect met elkaar mengen. Elke workshop is een volwaardige, op zichzelf staande opleiding. Enkel voor de implementatiedagen is het aangewezen om deze als laatste te volgen.

Schrijf je dus gerust in. Wij nemen contact met je op om af te spreken wanneer je welke workshop volgt, zelfs al is het startmoment van één van beide trajecten al voorbij. Je kan dus gerust aansluiten bij de eerstvolgende workshop.



Praktische informatie

Duur van de opleiding: 8 dagen
Telkens van 9u30 tot 16u30.

Prijs: €2982 exclusief BTW

Koffie, frisdranken en een broodjeslunch zijn ingegrepen in de prijs.

Ingeplande workshops 2019

Je hebt voor de verschillende workshop telkens keuze uit twee datums waarop je de opleiding kan volgen. Instappen in een traject kan op eender welke datum.

Digitale Marketing in de praktijk

15 februari 2019 of 20 september 2019

Website, SEO & Conversie

22 februari 2019 of 27 september 2019

Google Ads (Adwords)

22 maart 2019 of 18 oktober 2019

Facebook & Facebook Advertenties

29 maart 2019 of 25 oktober 2019

Email Marketing

25 april 2019 of 22 november 2019

Geautomatiseerde Verkoopfunnels

26 april 2019 of 29 november 2019

Implementatiedag 1

23 mei 2019 of 12 december 2019

Implementatiedag 2

24 mei 2019 of 13 december 2019



Tickets boeken

Boek je ticket en wij nemen contact met je op om de datums te bepalen welke voor jou passen. Instappen kan dus ook nog als een traject al gestart is. 

Boek je ticket

Locatie

Marketleader
Herenveld 2, Geraardsbergen (België)

Tickets boeken

Boek je ticket en wij nemen contact met je op om de datums te bepalen welke voor jou passen. Instappen kan dus ook nog als een traject al gestart is. 

Boek je ticket