Bloggen

Naast een mooie en goed functionerende website wil je met je bedrijf online zichtbaar zijn en betrouwbaar overkomen. Bloggen wordt daarom een niet te missen onderdeel van de online marketingstrategie.

Het schrijven van blogberichten is het perfecte middel om extra relevante content bij te brengen en je te onderscheiden van de concurrentie. Bovendien zien potentiële klanten zo dat je iets te bieden hebt, en bestaande klanten blijven nieuwsgierig.
Wij zorgen voor relevante content en unieke blogberichten op de website of staan er je in bij.

Waarom is bloggen belangrijk?

1. Met een blog toon je aan dat je kennis van zaken hebt.

Door middel van goede en relevante content toe te voegen in de vorm van een blogbericht toon je aan je bezoekers dat je specialist bent. Door te bloggen over onderwerpen die aanleunen bij de producten of diensten die jouw bedrijf aanbieden informeer je niet alleen je lezers, maar etaleer je ook je kennis.

Na verloop van tijd weten bezoekers dat ze op jouw blogpagina een antwoord zullen vinden op hun vragen. Zo zullen ze meer geïnteresseerd raken in jouw vakgebied, bedrijf en uiteindelijk ook jouw product of dienst!

2. Een blog zorgt voor relevante en nieuwe content

Regelmatig bloggen geeft de indruk dat de website leeft. En door nieuwe berichten toe te voegen komt er nieuwe, relevante informatie op de website. Deze draagt bij tot het verder informeren van de klanten, en hun vertrouwen te winnen, maar ook tot je eigen vindbaarheid in Google.

Door blogberichten toe te voegen op de website, krijg je de kans om trefwoorden waar je zeker op wil scoren extra in de verf te zetten, of nieuwe keywords te introduceren waarop je ook wil gevonden worden.

3. Bloggen maakt je een autoriteit bij Google.

Door de nieuwe, relevante en waardevolle inhoud scoor je ook hoger in de zoekresultaten van Google. Een blog is het ideale medium om nieuwe content te blijven genereren en bezoekers te lokken.

Zoekmachines zijn namelijk dol op nieuwe en relevante content en geven daardoor een hogere ranking in de zoekresultaten. Door regelmatig content toe te voegen maak je de website beter vindbaar en genereer je er meer verkeer naartoe.

4. Je schept vertrouwen naar je potentiële klanten toe.

Een blog is de manier om je bedrijfsgezicht te tonen. En daar mag af en toe al eens emotie aan te pas komen. Klanten stellen het wellicht meer op prijs als ze van mens tot mens aangesproken worden, dan van mens tot bedrijf.

In een blog geef je een inkijk over wat er reilt en zeilt binnen het bedrijf, waardoor je bezoekers een menselijker beeld krijgen van het bedrijf. Je wordt als het ware iemand die inzichten deelt en klanten op weg helpt in het maken van de juiste keuze. Daardoor creëer je een vertrouwensband met de klanten en zullen ze eerder geneigd zijn om gebruik te maken van jouw diensten en/of producten.

5. Geef verschillende insteken over een onderwerp

Wij genereren niet alleen relevante content, maar ook voor verschillende insteken rond deze content. Zo leveren we meerdere blogberichten aan over eenzelfde thema, maar allemaal vanuit een verschillend standpunt.
Dit laat toe om belangrijke keywords in verschillende blogs te verwerken, zonder te moeten mikken op specifieke, moeilijk te optimaliseren trefwoorden. Daardoor bereiken we een hogere positie in de zoekmachines.

Daarnaast toon je door deze verschillende insteken nogmaals aan dat er veel vakkennis aanwezig is, waardoor de klant meer vertrouwen krijgt in het bedrijf. Je wordt als het ware aanzien als een autoriteit, ook door de klanten. En dat maakt natuurlijk de drempel kleiner om over te gaan tot aankoop van jouw producten of diensten, omdat ze weten dat er voldoende knowhow aanwezig binnen jouw bedrijf.

6. Creëer meer naamsbekendheid.

Een blog is een ideale manier om een gespreksonderwerp van jouw bedrijf te maken. Het regelmatig leuke, interessante berichten publiceren op de website, vergroot de kans dat de bezoeker terugkomt, jou volgt op social media of zich inschrijft voor jouw nieuwsbrief. Als een lezer dan ooit een product wil kopen dat jij aanbiedt, dan is er meer kans dat hij of zij onmiddellijk aan jouw bedrijf denkt. Je hebt met andere woorden een ‘top-of-mind’-positie bemachtigt.

Verder delen bezoekers vaker een link via sociale media indien ze het interessant vonden en zorgen zo voor gratis reclame. Bovendien kan je ook alle blogs delen via de eigen sociale media. Hierdoor creëren we ook externe links naar jouw berichten waardoor er terug meer verkeer is en ook Google je meer zal aanzien als de autoriteit rond deze materie. Wat bijgevolg een hogere positie in de zoekresultaten oplevert.

Voorbeeld over de impact van bloggen

RuudMeulenberg is een onderneming die ondersteuning en coaching aanbiedt rond burn-outs. Door te starten met een blog heeft de onderneming zijn bezoekersaantal op de website kunnen vertienvoudigen.

Grafiek bezoekersaantallen na bloggen
Bezoekersaantallen Ruud Meulenberg.nl

Hoe heeft hij dit gedaan?

Ruud Meulenberg beschikte over een team van 15 medewerkers. Hij gaf hen elk de opdracht om maandelijks 1 waardevol artikel te schrijven voor de website.

Gevolg: Elke maand beschikt Ruud Meulenberg over 15 waardevolle berichten, die een meerwaarde zijn voor de website . Allemaal over hetzelfde thema, maar toch vanuit een andere insteek of standpunt.
Door al deze relevante content werd Ruud Meulenberg een autoriteit rond hun dienstverlening (coaching burn-outs). Door te starten met bloggen staat hij momenteel hoger in de zoekresultaten van Google. En zijn bezoekersaantallen gingen dus de lucht in. Bijgevolg kwamen er meer leads binnen, en dus ook meer klanten.

3 Noodzakelijke elementen die nodig zijn bij een blogbericht

1. Inhoud en emotie

Een blogbericht moet uiteraard beschikken over inhoud die iets meer zegt over een onderwerp, maar ook interessant is voor de lezers ervan. Deze inhoud moet relevant zijn en uitstralen dat er voldoende kennis aanwezig is over het thema.

Daarbovenop wekt de inhoud van het blogbericht ook best een vorm van emotie op. Hierdoor zal de lezer geneigd zijn om aandachtig te blijven of zelfs over te gaan tot actie.

2. Afbeeldingen

Afbeeldingen zijn van zeer groot belang bij het bloggen. Het eerste wat bezoekers bekijken of zien is de afbeelding. Bovendien zijn ze ook het uithangbord van je blogbericht wanneer het gedeeld wordt.

Wij zorgen ervoor dat de gebruikte afbeeldingen geoptimaliseerd zijn en ook technisch voldoen aan alle vereisten die nodig zijn om hoog te scoren in de zoekresultaten.

3. Opt-in formulieren & CTA

Tenslotte is ook het invoegen van (verschillende) opt-in formulieren belangrijk. Lezers en bezoekers van blogs moeten namelijk de kans krijgen om onmiddellijk over te gaan tot actie. Dit gaat van een inschrijving op de nieuwsbrief, tot het downloaden van een E-book. Een duidelijke Call to Action (CTA) in een blogbericht zet aan tot actie, en is bijna een noodzaak voor elk artikel.

Bezoekers ondernemen geen actie als je hen niet aanmoedigt! Daarom is het zo belangrijk om calls-to-action (CTA’s) aan het einde van elke pagina op je site te gebruiken. Een CTA fungeert als instructie en vertelt bezoekers wat ze moeten doen. Het brengt hen een stap dichter bij het worden van een klant. Hoewel dat misschien bazig klinkt, bewijzen onderzoeken dat CTA’s de conversies in elk online bedrijfsmodel drastisch verhogen, van leadgeneratie tot liefdadige donaties. Of je nu iemand naar een contactpagina wilt halen of wilt laten kopen, het is essentieel om CTA’s op te nemen in je webontwerp. Daarom ontwikkelt ons team van copywriters overtuigende CTA’s die je digitale marketingdoelen ondersteunen, van toenemende e-mailabonnees tot productaankopen.

Wat doet Marketleader voor jou?

We beschikken over een ervaren en gespecialiseerd team van copywriters. Met hun expertise in technische en niet-technische industrieën, schrijven we overtuigende inhoud die bezoekers van de website aanspreekt, informeert en converteert. Bij het schrijven van de teksten houden we rekening met de verschillende types persoonlijkheden. Als onderdeel van onze copywriting-services optimaliseren we ook alle technische aspecten. Daaronder valt:

  • SEO optimalisaties
    Met extra aandacht voor opmaak, structuur, titels, keyword density, meta discription, afbeeldingen, alt tags en URL structuur.
  • CTA (Call To Action)
    Een duidelijke Call to Action toevoegen aan elk bericht. Dit is ook een perfecte instapplek voor een geautomatiseerde funnel.
  • Interne links
    Naar andere artikels, pagina’s, video’s en sociale mediakanalen.