Facebook advertenties

facebook advertenties

België telt begin 2019 maar liefst 7,1 miljoen actieve Facebook gebruikers, en is daarmee nog altijd veruit het populairste sociale media platform in ons land. Dit betekent dat je met behulp van Facebook advertenties de ideale doelgroep kan bereiken en aanspreken, aangezien alle leeftijden, generaties, interesses en levensstijlen er op vertegenwoordigd zijn.

Waarom Facebook advertenties belangrijk zijn voor je business?

Facebook Advertenties worden tegenover de betalende advertenties op Google gebruikt om nieuwe leads te verwerven bij een doelgroep die niet zelf op zoek gaat naar jouw producten of diensten. Je Facebook advertenties komen te voorschijn bij personen die op basis van hun interesses, leeftijd, beroep,… aansluiten bij de doelgroep van jouw product of dienst.

Bereik

Door het gebruik van Facebook advertenties kunnen we een enorm bereik realiseren binnen de vooropgestelde doelgroep. De advertenties zullen ook altijd relevant zijn voor de consument die ze te zien krijgt, en daardoor ook minder als storend ervaren worden.

Met adverteren op Facebook heb namelijk je de mogelijkheid om jouw advertenties enkel te tonen aan die klanten die ook echt interesse hebben in jouw product of merk. Kortom, je bereikt er jouw ideale doelgroep!

(Re)-targeting

Adverteren op Facebook heeft het voordeel dat je heel gericht kunt aangeven wie je wil bereiken. Er zijn echter verschillende mogelijkheden om te segmenteren met Facebook advertenties:

  • Zelf een doelgroep samenstellen, waarbij er gesegmenteerd wordt op basis van leeftijd, interesses, hobby’s, levensstijl,…
  • Adverteren op een bepaalde locatie: Dit geeft de mogelijkheid om bijvoorbeeld een lokaal evenement te promoten.
  • Opzetten van een lookalike publiek: Hiermee adverteer je naar een gelijkaardige groep mensen als uw reeds bestaande klantenbestand.
  • Retargeting: Met behulp van een Facebook pixel kunnen we bijvoorbeeld oude websitebezoekers retargetten, zodat je steeds top-of-mind blijft. Ook bij bezoekers of klanten die afgehaakt zijn.

Marketing doelstellingen

De marketingdoelen van je bedrijf veranderen naarmate je bedrijf groeit. In het begin zijn je advertenties waarschijnlijk gericht op het vergroten van de naamsbekendheid en het verwerven van nieuwe leads. Nadien wil je je doelpubliek wellicht stimuleren actie te ondernemen: (inschrijven voor een nieuwsbrief, een evenement bijwonen of gewoon een aankoop laten doen.) Bij het opzetten van Facebook advertenties is het dus belangrijk om na te gaan wat nu juist de exacte marketing doelstellingen zijn. Wij optimaliseren dan de advertenties, specifiek gericht om deze doelstellingen te realiseren.

Enkele voorbeelden van doelstellingen waarvoor we de advertenties optimaliseren zijn:

  • Je hebt een website en je wilt die via Facebook meer bekendheid geven.
  • Je verkoopt producten of diensten waarvan de meeste mensen niet weten dat ze bestaan en er dus niet zelf op zoek naar gaan.
  • Totaal nieuwe doelgroepen bereiken die je wilt informeren over jouw producten en diensten.
  • Je wilt bezoekers van je website opnieuw prikkelen door hen een aangepaste advertentie te tonen wanneer ze je website hebben bezocht (werkt ook voor B2B).
  • Een gerichte verkoopsfunnel starten en Facebook maakt daarbij deel uit van je digitale marketing strategie.

Voordelen van Facebook Advertenties

  • Facebook Advertenties laten toe om een specifieke doelgroep te bereiken.
  • Biedt een zeer groot bereik indien dit gewenst is.
  • Duidelijke inzichten en controle. Hierdoor kan ook perfect bijgestuurd worden waar nodig om zo het rendement van de advertenties hoog te houden.
  • Mogelijkheid tot A/B split testing: Hierbij zetten we campagnes op waarbij we verschillende advertenties kunnen testen, om na te gaan welke advertenties het beste werken.
  • Veel verschillende mogelijkheden in de manier waarop geadverteerd kan worden. Denk aan: adverteren met afbeeldingen, carrousels, video’s, catalogi, stories,…
  • Het Integreren van Facebook advertenties in een sales funnel.

Wat Marketleader voor jouw doet?

  • Wij nemen de tijd om je bedrijf te leren kennen. Wij gaan na waar de beste opportuniteiten liggen, gebaseerd op de vooropgestelde doelstelling en doelgroepen.
  • Je een professionele Facebook advertiser toewijzen, die steeds op de hoogte is van de laatste trends en evoluties. Onder leiding van zijn/haar expertise worden de campagnes volledig opgezet, of verkrijg je advies in een workshop.
  • Wij stellen een duidelijke en doelgerichte advertentie planning op. Die er mee zal voor zorgen dat alle doelstellingen en verwachtingen ingelost worden.
  • We zorgen voor de installatie van de Facebook pixel, indien deze nog niet aanwezig is. Dit laat toe om remarketing technieken toe te passen, en uitgebreide rapportages te maken.
  • Door middel van bestaande data, website verkeer, of klantenbestanden creëren wij nieuwe en relevante doelgroepen voor jouw campagnes.
  • We testen en optimaliseren voortdurend de targetting, plaatsing, opmaak en vele andere facetten van de advertenties. Zo garanderen wij steeds de beste resultaten.
  • Wij beschikken over de expertise en ervaring om de advertenties continu te verbeteren en succes te verzekeren, ongeacht het beschikbare budget.