Online Masterclass Digitale Marketing

De ideale cursus over online marketing voor ondernemers en professionals

WIl je op je eigen tempo stap voor stap je website en je online aanwezigheid vergroten, dan is deze online cursus iets voor jou.In 8 modules, elk bestaande uit meerdere videotrainingen, doorloop je alle stappen om meer kwalitatieve klanten te bereiken met je website. Je leert je hoe je je website, sociale media, online advertenties en e-mail campagnes zodanig op elkaar kan afstemmen dat je eindelijk op een efficiënte manier nieuwe klanten aantrekt.

Herken je dit?

  • Je website is niet te vinden in Google.
  • Je probeert meer likes te krijgen in Facebook maar je krijgt er geen nieuwe klanten door.
  • Je adverteert met Google Adwords maar het kost je handen vol geld zonder resultaten.
  • Je stuurde een emailcampagne de deur uit maar er kwamen geen reacties.
  • Er komen bezoekers op je website en toch krijg je geen offerteaanvragen.
  • Je hebt een webshop maar je verkoopt niets.

Na het doorlopen van de cursus

  • kan je je website klaar stomen om meer klanten aan te trekken met Google en SEO.
  • weet je wie je doelgroepen zijn en hoe deze gaat aanspreken.
  • kan je diverse soorten advertenties opzetten en weet je hoe je een maximaal resultaat bereikt bij Google Adwords en Facebook Advertenties.
  • heb je alles geleerd over landingspagina"s en call-to-actions.
  • heb je inzicht in de verschillende mindsets van klanten en weet je hoe je een geautomatiseerde marketingfunnel op gaat zetten
Je kan de videotrainingen op je eigen tempo doorlopen en met die modules aan de slag gaan waar je momenteel het meest behoefte aan hebt.
Bestel nu

Module 1

Basiskennis Digitale Marketing

In Module 1 bespreken we de basiskennis over online marketing. Je leert het verband tussen je website, sociale media, email marketing, etc. Daarnaast bespreken we de verschillende soorten doelgroepen en hoe je die elk op hun manier kan aanspreken. Op die manier begrijp je het grotere geheel en ben je klaar om in de komende weken het werk te verzetten dat nodig is.
Verder werken we rond de verschillende soorten persoonlijkheden en hoe elk soort prospect zich aangesproken voelt door jouw manier van communiceren.

Module 2

Website - SEO - Conversie

In Module 2 bekijken we één van de belangrijkste onderdelen van internet marketing, namelijk je website. Dit is immers de kern van je onderneming. Al de rest is marketing. Je leert hoe je je website en zijn inhoud Google-vriendelijk kan maken. Je leert alles over de verschillende elementen welke een website succesvol maken. We bespreken alles over landingspagina"s, bloggen, call-to-actions en keyword research. Kortom, we stomen jouw website klaar voor de rest van je digitale marketing.

Module 3

Sociale Media

In Module 3 bekijken we de interessante sociale media platformen voor zakelijk gebruik in België en Nederland. Je leert waarom Google Business, Facebook, Linked In, belangrijk zijn, waar je wel en waar je niet je tijd in moet stoppen en wat wel en wat niet werkt.
Zorg dat je berichten op de juiste manier zijn opgesteld en ga nooit berichten promoten zonder een specifiek doel voor ogen.
Leer hoe je sociale media kan gebruiken om je online aanwezigheid op een rendabele en efficiënte manier te versterken.

Module 4

Geautomatiseerde funnels volgens de KuLT-methode

We maken in online marketing vaak de fout dat we meteen op de verkoop aansturen, terwijl de mindset van je website bezoekers daar in veel gevallen nog niet klaar voor is. Bij de KuLT-methode leer je hoe je verschillende leadmagnets en landingspagina"s kan opzetten voor elke fase en mindset waarin je prospect zich bevindt.
Je kan deze techniek toepassen om verschillende soorten online advertenties en mailcampagnes op te zetten, in combinatie met remarketing om je prospect door elke fase heen te loodsen en er een betalende klant van te maken.

Module 5

Facebook Advertenties en Google Adwords

Wanneer moet je online adverteren en hoe pak je het aan om een goede ROI te behalen? Veel ondernemers gooien snel wat in elkaar in de hoop dat ze nieuwe klanten krijgen als ze er maar voldoende geld tegenaan gooien. Niets is minder waar. In Module 5 leer je in welke gevallen je online gaat adverteren, leer je je advertenties zo doelmatig mogelijk op te zetten, inclusief splittesting en het verwijzen naar de juiste landingspagina"s. Ook het efficiënt inzetten van remarketing komt aan bod.

Module 6

Email Marketing

Eens je leads beginnen binnen te stromen is het belangrijk dat je hen blijft prikkelen en dat je hen op de juiste manier naar een verkoop toe leidt. Dat doe je door een funnel op te zetten voor de verschillende doelgroepen. Je leert hoe je kan inspelen op de mindset van je prospects en hoe je meer kan verkopen aan bestaande klanten.
We zien de verschillende soorten emails, met telkens een specifiek doel voor ogen.
Email campagnes zijn een heel krachtig instrument om het contact met prospects en klanten te onderhouden zodat ze (opnieuw) bij jou gaan kopen.

Module 7

Communicatieplan

Het is heel belangrijk om al jouw online en offline marketing inspanningen zorgvuldig te gaan plannen. Vaak doen ondernemers maar wat. Werkt het ene niet dan doen we maar iets anders. Er zit geen lijn en geen strategie in de middelen die ingezet worden.
In Module 7 werken we aan het opzetten van een communicatieplan in functie van bepaalde gebeurtenissen, het weer, de periode van het jaar of op basis van een uitgestippelde strategie.
Aan het einde van deze module heb je een praktische en bruikbare planning welke je kan gaan toepassen in de laatste module.

Module 8

Stappenplan Digitale Marketing

In Module 8 volg je een stappenplan welke optimaal gebruik maakt van de marketingmix welke in de voorgaande modules besproken is.
Je past alle technieken systematisch toe op jouw eigen tempo.
Als alles geïmplementeerd is laat je de meest krachtige marketingtool van dit moment werken voor jou en jouw onderneming. Je hebt een reuze stap voor op jouw concurrenten door het toepassen van een strategie waar de meest bedrijven geen besef van hebben.